Tags

,

Toen we pas in Canada gingen wonen ontdekte ik een voor mij onbekende insectenwereld en had hoegenaamd geen idee hoe ik van sommige van die akelige diertjes moest vanaf geraken.

Ons eertste Huis in Ontario Canada

Mieren en spinnen terzijde gelaten stonden kakkerlakken en scorpioenen hoog op mijn verdelginglijst.  Het was Jean, een buurvrouw die me vertelde dat zij rond haar huis insecticide spoot telkens ze weg moest.  

Dat is nu ook weeral ettelijke jaren geleden maar aangezien we na Ontario naar het zoveel zuidelijker Texas verhuisden, hield ik de goede raad in gedachte, want hier waren die gruwels zoveel groter.

Toen op een dag een grote bruine kever in onze badkamer zat ging  ik mijn beklag bij de manager van het hotel doen Hij stelde mij gerust en zei lachend dat het een ‘riverbug’  was een die naar water kwam zoeken omdat de rievier achter het hotel opgedroogd was. Het had in lange tijd niet geregend.   Al vlug leerde ik dat in Texas riverbug het woord is voor een rasechte oversised kakkerlak van een duim groot… 

 

Ondertussen zijn er nieuwe producten op de markt gekomen waarmee maar één keer om de zes maand moet gespoten worden  Reukloos en zeer doeltreffend.  Bovendien heb ik op strategische punten een Black & Decker  ultrasound generator in de stopcontacten steken die de insecten van de wijs moet brengen zodat ze niet meer weten hoe ze zich moeten vermenigvuldigen, daardoor behoren hun broednesten na enkele maanden tot het verleden.  

wordt vervolgd

